Nowoczesna edukacja w gminie Zawonia
Dzięki wsparciu z Unii Europejskiej realizujemy projekt, którego celem jest poprawa jakości edukacji w Gminie Zawonia poprzez wsparcie 2 szkół podstawowych w zakresie oferty zajęć, wyposażenia i kompetencji kadry oraz wsparcie 288 uczniów i uczennic w rozwijaniu kompetencji kluczowych do 02.2027.
Główną grupą docelową są oczywiście uczniowie i uczennice uczęszczający do szkół podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Zawonia, czyli:
- Szkoły Podstawowej im. Mikołaja Kopernika w Zawoni w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Zawoni
- Szkoły Podstawowej im. Ks. Wawrzyńca Bochenka w Czeszowie.
Wsparcie w projekcie kierujemy także do kadry obu szkół.
Poprzez projekt podnosimy jakość kształcenia ogólnego oraz wzmacniamy szanse uczniów i uczennic ze szkół na obszarach wiejskich, marginalizowanych, oddalonych od centrów akademicko-edukacyjnych. Kładziemy nacisk na rozwój kompetencji kluczowych i przyszłości oraz aktywną i angażującą edukację. Wspieramy zdrowie psychiczne uczniów i uczennic szczególnie w kontekście przemocy rówieśniczej/cyberprzemocy, budowanie otwartych i tolerancyjnych postaw oraz przeciwdziałanie dyskryminacji i przemocy ze względu na orientację seksualną i tożsamość płciową. Działania zaplanowane w projekcie wspomagają szkoły w budowaniu kultury równości, wolnej od homofobii. Dużą uwagę poświęcamy uczniom i uczennicom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i zaburzeniami zarówno poprzez wsparcie bezpośrednie, jaki i podnoszenie kompetencji kadry w tym zakresie.
Wsparcie odbędzie się przez zajęcia rozwijające kompetencje kluczowe i przyszłości, ułatwiające eliminowanie trudności w uczeniu się, a także zajęcia wzmacniające umiejętności społeczno-emocjonalne. Kadra szkół skorzysta ze studiów podyplomowych i szkoleń. Poprzez zakup nowoczesnego wyposażenia i pomocy dydaktycznych do pracowni unowocześnimy ofertę kształcenia i wdrożymy edukację prowadzoną z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych, interdyscyplinarną, opartą o aktywność uczniów i uczennic zgodnie z ideą learning-by-doing oraz modelem STREAM.
Głównym efektem projektu będzie wzrost kompetencji kluczowych uczennic i uczniów, co w konsekwencji zwiększy ich szanse na kolejnych etapach edukacji.
Główne rezultaty:
- zwiększenie szans edukacyjnych 288 uczniów i uczennic do 02.2027;
- uzyskanie kluczowych kompetencji przez 201 uczniów i uczennic do 02.2027;
- dostosowanie kwalifikacji i kompetencji 40 nauczycieli i nauczycielek do potrzeb szkół i uczniów do 02.2027;
- zwiększenie wykorzystania aktywnych i nowoczesnych metod nauczania i pracy do 08.2025.
Wartość projektu: 1 421 166,00 zł
Wysokość wkładu Funduszy Europejskich: 1 134 968,00 zł
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie
Informacja o możliwości zgłaszania podejrzeń o niezgodności projektu lub realizowanych działań z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych (KPON) lub Kartą Praw Podstawowych (KPP)
Jako uczestnik/uczestniczka projektu masz prawo zgłosić do Instytucji Zarządzającej – Województwa Dolnośląskiego, z siedzibą we Wrocławiu, Wybrzeże Juliusza Słowackiego 12-14, 50-411 Wrocław podejrzenia o niezgodności z KPON projektu lub działań beneficjenta związanych z realizacją projektu. Zgłoszenia dokonujesz w formie pisemnej lub innej - jeśli wynika to ze szczególnych potrzeb komunikacyjnych zgłaszającego.
Z uwagi na konieczność zapewnienia interesu faktycznego w zgłaszaniu podejrzeń o niezgodności projektów (operacji)/działań z KPON (tj. musi istnieć podstawa faktyczna dla danej osoby do złożenia skargi – np. konieczność zrealizowania swojego uprawnienia lub obowiązku), umożliwia się zgłoszenia tylko osobom z niepełnosprawnością lub ich przedstawicielowi ustawowemu (np. w przypadku osób niepełnoletnich lub ubezwłasnowolnionych). Jednocześnie, każdy inny podmiot/osoba – w tym również organizacje pozarządowe działające na rzecz dostępności lub równego traktowania – będą mogły poinformować beneficjenta lub Instytucję Zarządzającą o zauważonych problemach, nieprawidłowościach, czy błędach związanych ze stosowaniem przepisów KPON w związku z realizacją projektu - więcej o procedurze.
Istnieje również możliwość składania zgłoszeń o podejrzeniu niezgodności z KPP do instytucji wdrażających programy UE.
W procesie składania zgłoszenia o podejrzeniu niezgodności z KPP do odpowiedniego podmiotu istnieje konieczność wykazania interesu faktycznego (tj. musi istnieć podstawa faktyczna dla danej osoby/instytucji do złożenia takiego zgłoszenia – np. konieczność zrealizowania swojego uprawnienia lub obowiązku). Jednocześnie, każdy – w tym również organizacje pozarządowe działające na rzecz dostępności lub równego traktowania – będzie mógł poinformować dany podmiot (beneficjenta lub instytucję uczestniczącą we wdrażaniu funduszy europejskich) o zauważonych problemach, nieprawidłowościach czy błędach związanych ze stosowaniem zapisów KPP.
Szczegółowe informacje na ten temat znajdują się w Procedurze służącej do włączania postanowień KPP do praktyki wdrażania programów, która jest załącznikiem do Wytycznych dotyczących realizacji zasad równościowych w ramach funduszy unijnych na lata 2021-2027
Ponadto informujemy podmioty uczestniczące w projekcie o możliwości zgłoszenia Instytucji Zarządzającej FEDS 2021-2027, m.in. za pomocą anonimowego formularza kontaktowego dostępnego na stronie internetowej Programu, informacji o możliwości wystąpienia nadużycia finansowego, w tym konfliktu interesów lub korupcji.